Thursday, April 19, 2012

buat bakal imam




Wahai bakal imamku,
aku tidak meminta apa2 berkenaan harta sebanyak mungkin didunia ini,
yang hanya ku inginkan keikhlasan dan ketulusan suci hatimu dlm membimbingku ke jalanNya.
cintailah Allah pertama dlm hidupmu, cintailah Rasulullah SAW utk yang keduanya. dan cintailah ibubapamu utk yang ketiganya. Maka cintailah aku utk yang keempat, kerana aku redha dlm mencintaimu.

Wahai bakal penyeri hidupku,
cukuplah hanya engkau menerima diriku seadanya.
aku hanya perlukan bimbingan dlm menuju redhaNya. InsyaAllah.
hanya dengan itu lebih membuatkan diriku tenang, kerana ku tahu dunia cumalah sementara. jika aku punyai kelemahan maafkanlah aku. kerana aku bukanlah manusia yang sempurna, malah aku akan belajar utk memberikan yang terbaik utkmu dan menjaga segala hal keperibadianmu. Dengan Izin Allah mudah-mudahan semuanya dipermudahkan.

Wahai bakal pembimbingku,
cukuplah cinta kita hanya selepas nikah.
kerana Redha dan RahmatNya lebih aku suka dr mencintaimu sebelum nikah.

No comments:

Post a Comment