Wednesday, March 28, 2012

KiSaH Ku SeKaRaNg



Assalammualaikum sahabat2...sudah lama ana x update blog...hari ni saja mahu cerita tentang apa yang berlaku pada diri ana...alhamdulillah pa 16 March 2012 ana dan sahabat2 genap 3 tahun ambil diploma islamic studies syariah at KUIS...alhamdulillah sudah habis blaja tp baru tahap diploma....masih banyak lagi ilmu syariah yang perlu ana tahu dan perlu ana praktikkan dalam kehidupan dunia yang sementara ini. Insya'ALLAH ana berdoa sgt dapat sambung belaja di Jordan...sahabat2 doakan ana ya semoga ALLAH permudahkan urusan ana....

walaupun sudah habis belaja tapi ana masih rindu dgn sahabat2 ana di Kuis yang sanggup bersusah payah n tempuh segala suka dan duka ketika diploma....semoga ALLAH permudahkan urusan kalian yang mahu sambung belaja atau yang nak melangkah ke alam perkahwinan....cakap tentang alam perkahwinan ni ana rasa takut n semua ada...baru saja habis belaja sudah 2 orang datang pinang...ya ALLAH teguhkanla hati ini...
sesungguhnya Engkaula yang maha Mengetahui hati hambaMu ini....maafkan ana ya jika ana tolak kalian...bukan kalian tidak baik tapi hati ni belum terbuka lagi...insya'ALLAH jika ada jodoh kita akan disatukan ya...maaf sgt2....




❤❤♡ ℒℴve - KITA KENA

INGAT - ℒℴve ♡❤❤

~► CINTA bukan pada
‘couple’ ♡

~► CINTA juga bukan
pada ‘I ℒℴve you’ ♥

~► CINTA tak terletak
pada ‘I miss you’

~► Dan CINTA bukan
pada ‘can I touch you’

~► Kerana itu semua
CINTA nafsu semata-mata

••► Bicara CINTA suci itu
akan terucap saat lafaz
ijabkabul dilafazkan
Ketika itulah tujuan
CINTA menjadi kerana
ALLAH (✿◠‿◠)


ana belum jadi yang terbaik lagi ana tidak mahu mencapai skrip kegagalan iaitu :

❖Skrip kegagalan

:: Usah dambakan isteri sehebat Khadijah
:: Jika diri tidak semulia Rasulullah

:: Tidak perlu isteri secantik Balqis
:: Andai diri tidak sehebat Sulaiman

:: Usah mengharapkan suami setampan Yusuf
:: Jika kasih tidak setulus Zulaikha

:: Tidak perlu mencari suami seteguh Ibrahim
:: Jika diri tidak sekuat Hajar dan Sarah

:: Usah bermimpi mendapat lelaki seperti Ali
:: Jika diri tidak sehebat Fatimah

ana mahu mencapai skrip kejayaan iaitu :

❖ Skrip kejayaan

:: Aku dambakan isteri sehebat Khadijah
:: Aku cuba mengikut ahklak semulia Rsulullah

:: Jika aku ingin isteri secantik Balqis
:: Aku pelajari dan hayati kehebatan Sulaiman

:: Jika aku mengharapkan suami setampan Yusuf
:: Kasih setulus Zulaikha aku usahakan

:: Aku mencari suami seteguh Ibrahim
:: Lalu aku harus sekuat Hajar dan Sarah

:: Aku bermimpi mendapat lelaki seperti Ali
:: Maka aku mengikuti hebatnya Fatimah


No comments:

Post a Comment